Poisťovne si urobili z povinného zmluvného poistenia (PZP) marketingový nástroj, pomocou ktorého k sebe lákajú nových klientov. Ich cenový súboj však spôsobil, že tento produkt je dlhodobo stratový. Poistné sa síce v posledných troch rokoch začalo zvyšovať, ale stále nedobehlo rast nákladov. Národná banka Slovenska (NBS) v bilancii minulého roka upozorňuje, že to môže mať negatívny dosah nielen na hospodárenie poisťovní, ale v konečnom dôsledku aj na klientov.

Pozrite si nový cenník PZP vášho automobilu na rok 2015.
Neprehliadnite

NBS rozdávala pokuty poisťovniam. Nechceli preplatiť poškodenie čelného skla

Nízke ceny, žiadny zisk

Ceny PZP sú na Slovensku v porovnaní s okolitými štátmi stále najnižšie. Postaral sa o to najmä konkurenčný boj poisťovní, ktoré o klientov súperili hlavne nízkymi cenami. Keďže je tento produkt povinný zo zákona, ide o ľahšiu cestu, ako získať klientov, ktorým potom ponúkajú ďalšie služby. Problém je v tom, že náklady prevyšujú zaplatené poistné. Keďže na tom poisťovne prerábajú, ceny sa začali postupne zvyšovať. Tempu rastúcich nákladov to však stále nestačí.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa