Poisťovne si urobili z povinného zmluvného poistenia (PZP) marketingový nástroj, pomocou ktorého k sebe lákajú nových klientov. Ich cenový súboj však spôsobil, že tento produkt je dlhodobo stratový. Poistné sa síce v posledných troch rokoch začalo zvyšovať, ale stále nedobehlo rast nákladov. Národná banka Slovenska (NBS) v bilancii minulého roka upozorňuje, že to môže mať negatívny dosah nielen na hospodárenie poisťovní, ale v konečnom dôsledku aj na klientov.
NBS rozdávala pokuty poisťovniam. Nechceli preplatiť poškodenie čelného skla
Nízke ceny, žiadny zisk
Ceny PZP sú na Slovensku v porovnaní s okolitými štátmi stále najnižšie. Postaral sa o to najmä konkurenčný boj poisťovní, ktoré o klientov súperili hlavne nízkymi cenami. Keďže je tento produkt povinný zo zákona, ide o ľahšiu cestu, ako získať klientov, ktorým potom ponúkajú ďalšie služby. Problém je v tom, že náklady prevyšujú zaplatené poistné. Keďže na tom poisťovne prerábajú, ceny sa začali postupne zvyšovať. Tempu rastúcich nákladov to však stále nestačí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?