Práve na podnikateľov, hlavne menších a stredných, sa začali slovenské poisťovne v posledných rokoch výraznejšie zameriavať. Za flotilu už považujú aj tri, no najčastejšie päť a viac áut. Výhodou pre podnikateľa je poistná sadzba vypočítaná na priemer škodovosti celej flotily: ak teda šéf firmy nastaví vhodne pravidlá pre firemných šoférov, dokáže tak aj manažovať výšku poistného. Poisťovňa mu zasa vie flexibilne upravovať podmienky: napríklad zaraďovať nové autá do existujúcich zmlúv. Pre podnikateľa je v tom istota, že jeho autá sú chránené, prípadne aspoň majú zákonom požadovanú poistku. Nie všetci sú totiž ochotní platiť aj havarijné poistenie. Výnimkou sú autá na lízing, lebo lízingové spoločnosti havarijnú poistku počas trvania zmluvy požadujú. Často uprednostňujú vlastné poistenie – zo zjednania zmlúv majú predajcovia lízingu provízie –, no ak chce klient vlastnú zmluvu, nesmú ho nútiť.

Aj nepoistenie

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa