Porozprávať sa s niektorým z najúspešnejších podnikateľov sveta sa podarí málokomu. Uznávaný americký novinár John A. Byrne to urobil za všetkých záujemcov a zozbieral 25 príbehov o vzniku najvplyvnejších firiem a korporácií, ktoré svojimi obchodnými modelmi či prístupom k zákazníkom výrazne ovplyvnili trhy a zmenili svet. Vychádzal pritom zo zoznamu najúspešnejších podnikateľov roka, podujatia, ktoré už viac než dve desaťročia organizuje firma Ernst & Young na celom svete. Okrem iného si organizátori časom uvedomili, že úspešní podnikatelia majú mnoho spoločných čŕt. Napríklad majú schopnosť vidieť a využiť príležitosť, dokážu akceptovať riziká a možnosť zlyhania a najmä si zachovávajú nezávislosť a kontrolu nad svojím životom. Je veľmi zaujímavé, že mnohí z nich (nie všetci) zažili v živote tragédiu, ktorá ovplyvnila ich život a ďalšie podnikanie. Carlos Nuzman stratil v desiatich rokoch matku, Oprah Winfrey bola od deviatich do trinástich rokov života sexuálne zneužívaná, Tedovi Turnerovi sa zastrelil otec, Steva Jobsa sa zriekli rodičia a dostal sa na adopciu... Ďalší zas zažili nejakú traumu – Bernie Marcus a Arthur Blank založili svoju firmu Home Depot z čistého zúfalstva, lebo oboch vyhodili z práce a jednoducho nemali kam ísť, Reed Hastings dostal zahanbujúcu štyridsaťdolárovú pokutu za neskoré vrátenie videokazety a nakoniec vďaka tomu vznikla firma Netfix, Inda Narayana Murtyho v roku 1974 neoprávnene zatkla a týrala bulharská polícia... Aj ďalší podnikatelia majú vo svojom živote zaujímavé momenty, ktoré autor odkrýva v zaujímavých rozhovoroch.
John A. Byrne: 25 podnikateľov, ktorí zmenili svet. Vydalo vydavateľstvo Eastone Books Bratislava 2012. Počet strán 288, cena 16,99 €. Publikáciu distribuuje Eastone Group, a.s., Bulharská 70, 821 04 Bratislava. Členovia TREND klubu (každý, kto má TREND predplatený priamo v redakcii), si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu.