Azda nikdy v histórii ľudstva nezaznamenalo medzinárodné podnikanie taký rozmach, ako za ostatných dvadsať rokov. Okrem klasických „storočných“ firiem sa do medzinárodnej arény dostali aj mladé a rýchlorastúce z krajín, ktoré boli predtým považované za „zadné dvory“ medzinárodného podnikania. Najnovšie poznatky z tejto oblasti prináša publikácia, ktorá je schválená ako vysokoškolská učebnica pre magisterské a doktorandské štúdium. Sprostredkúva nielen poznatky z oblasti investovania v zahraničí, tvorby medzinárodných stratégií, vytvárania partnerstiev, aliancií, fúzií a akvizícií, ale venuje sa aj medzinárodným aspektom riadenia a vedenia ľudských zdrojov. Na príkladoch zahraničných firiem pôsobiacich na Slovensku a slovenských v zahraničí, názorne ilustruje preberané témy. V každej kapitole najskôr autori vysvetľujú, čo je jej cieľom, nasleduje prípadová štúdia, odborný výklad často podporený ďalšou prípadovou štúdiou. Súčasťou každej kapitoly je bohatá bibliografia. Samostatné časti učebnice sú venované aj medzinárodným aspektom riadenia a vedenia ľudských zdrojov, ktoré sú často považované za dôležitý, ak nie najdôležitejší faktor úspechu na zahraničných trhoch. Kapitola venovaná organizačnej štruktúre približuje klasické aj moderné formy organizačnej štruktúry úspešných medzinárodných firiem. Záverečná kapitola sa zameriava na hodnotenie investičného prostredia, ktoré je dôležitým indikátorom a zdrojom informácií pre medzinárodné spoločnosti. Publikácia je určená najmä doktorandom a študentom študujúcim medzinárodné podnikanie, medzinárodný manažment.

Podnikanie bez hraníc

Soňa Ferenčíková a kol.: Medzinárodná expanzia firiem – stratégie, partnerstvá a ľudské zdroje. Vydalo vydavateľstvo Iura Edition, Bratislava 2013. Počet strán 364, cena 15,99 €. Publikáciu distribuuje Iura Edition, s.r.o., Mlynské nivy 48, 821 09 Bratislava. Každý, kto má TREND alebo Profit predplatený priamo v redakcii, si knihu môže objednať s 10-percentnou zľavou, doručenie do 2 až 4 týždňov. Spomedzi predplatiteľov vyžrebujeme jedného, ktorý knihu dostane zadarmo. Žrebovanie sa uskutočňuje náhodným výberom z elektronickej databázy členov TREND klubu