Priaznivý trend sa zatiaľ ani v roku 2015 nezmenil. Za prvých osem mesiacov bolo zaregistrovaných 31 767 automobilov na právnické osoby (PO). V porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška ich počet stúpol o 5 745, teda o 7,8 percenta. Z hľadiska podnikateľského prostredia je rovnako dôležité, že podiel registrácií PO na celkovom počte nových registrácií tiež vzrástol – zo 61,5 na 62,2 percenta.
Keď luxusné auto, tak na firmu
Na Slovensku je to tak, že aspoň podľa podielu registrácií PO na celkových registráciách sú typickými firemnými autami prémiové značky. Majstrami v tejto disciplíne sú najmä Mini (95 %), Lexus (92 %), Porsche (91 %), BMW (91 %), Land Rover (90 %), Jaguar (89 %)... Pritom tieto autá (ale nielen tieto) sa používajú prevažne na súkromné účely.
Podľa zahraničných štúdií (domáce nie sú k dispozícii) 60 až 80 percent z celkového počtu najazdených kilometrov absolvujú súkromne. Ich protipólom sú zasa značky, ktoré si firmy registrujú skôr sviatočne, podstatne častejšie si ich kupujú občania zo svojich súkromných rozpočtov.
Ak ich nazveme pre tento prípad rodinnými autami, tak na ich čele tróni značka Suzuki, ktorú si dali PO zaregistrovať len v 27 percnetách prípadov z celkového počtu registrácií. Pod hranicou 50 percent sa ocitli
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?