Obchvat Bratislavy presadzuje minister dopravy Ján Počiatek ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP). Víťaz tendra diaľnicu postaví, neskôr ju bude prevádzkovať, udržiavať a opravovať. Štát mu ju bude splácať zhruba 30 rokov po dokončení: suma 1,7 miliardy eur má pokrývať všetko vrátane úrokov.
Obchvat prepojí severnú časť Bratislavy s obcami na východnej strane, povedie novým mostom cez Dunaj až do Jaroviec pri rakúskej hranici. Súčasťou zmluvy je rýchlostná cesta R7, ktorá povedie z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu až po obec Holice.
Menej známy favorit
Najnižšiu cenu v súťaži predložilo združenie Obchvat Nula. Stojí za ním globálna, no na Slovensku neznáma španielska firma Cintra Infraestructuras Internacional. Známejší je ďalší člen združenia: rakúsky Porr staval v Bratislave nákupné centrum Eurovea a ďalšie budovy. V susedných krajinách má silné postavenie aj v dopravnej infraštruktúre, staval obchvat Varšavy a Budapešti. Tretím partnerom je austrálska investičná firma Macquarie Capital Group.
Obchvat Nula patrí medzi uchádzačov s neveľkými lokálnymi kapacitami. Musí si ich buď doviezť, nakúpiť, alebo objednať od iných dodávateľov. To by nemal byť problém, lebo viaceré domáce firmy v súčasnosti dokončujú diaľničné zákazky a nové nemajú.
Napriek tomu je zaujímavé, akú odvahu nabrala Cintra pri naceňovaní obchvatu. Konkurenčná skupina Strabag, ktorá je aktuálne najsilnejšou na slovenskom trhu, pýta
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?