Plugin hybridná technológia (PHEV) sa možno zaradí medzi nepochopené alternatívy tradičného automobilového pohonu. A bude to škoda. Aktuálne nastavenie spoločnosti či inštitúcií Európskej únie hovorí jasne – pohon PHEV je anjel s diablom v tele. Navonok sa tvári nízkoemisne, no v skutočnosti svoje sľuby v realite nedokáže naplniť. Nemusí to však byť pravda.

Oxidy dusíka

Plugin hybrid na rozdiel od konvenčného full hybridu musí majiteľ nabíjať, aby naplno využil jeho potenciál. Objektívnou nevýhodou pluginov je fakt, že so sebou vozia akumulátor, ktorý má hmotnosť aj na úrovni stoviek kilogramov. To je extra záťaž. 

Na druhej strane, ak človek k technológii PHEV pristupuje zodpovedne a automobil denne nabíja, môže prejsť desiatky kilometrov s podstatne nižšou emisnou stopou v porovnaní so spaľovacím pohonom. Netreba pritom zabúdať, že pri eliminácii škodlivých emisií sa dnes už nehovorí iba o oxide uhličitom, ale aj o oxidoch dusíka (NOx).

Oxidy dusíka majú podľa Slovenského hydrometeorologického ústavu (SHMÚ) na svedomí dráždenie očí a dýchacích ciest, kašeľ či bolesti hlavy. „Pri dlhodobej expozícii môžu spôsobovať zápalové ochorenia dýchacích ciest a pľúc, zmeny v zložení krvi, alergické reakcie, poruchy imunitného systému,“ uvádza SHMÚ.

Mercedes-Benz v podobe modelu C 400e prináša odpoveď na znečistený vzduch. Tento kompaktný sedan na jedno nabitie v optimálnych podmienkach v realite prejde vzdialenosť presahujúcu 90 kilometrov! To de facto znamená, že môžete zabudnúť na nutnosť každodenného nabíjania, pretože podľa štatistík je veľmi pravdepodobné, že vaša denná trasa sa pohybuje okolo 30 kilometrov.

To hovoria výsledky európskeho prieskumu analytickej spoločnosti SD Worx z roku 2018, pričom iné výskumy ukazujú, že denná trasa v Európe v ostatných rokoch klesá, čo je spôsobené aj vyššou mierou práce z domu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa