Klasický obrázok strieda vo svete modernejší a prepracovanejší model. Čerpačky stále zostávajú najmä miestom na „kŕmenie“ vozidiel, no omnoho viac sa využíva ich retailový potenciál. Spájajú sa s obchodnými reťazcami a ponúkajú možnosť na jednom mieste natankovať a nakúpiť základné potraviny vrátane čerstvého sortimentu alebo rýchlo doplniť chýbajúce zásoby do domácnosti. Šetria tak zákazníkom čas a v porovnaní s bežným typom čerpacej stanice aj peňaženky. Nemusí to trvať dlho, kým koncept dorazí na Slovensko. Prvé lastovičky už totiž prileteli vlani k susedom do Česka.
Českí pionieri
Obchodné reťazce vychádzajú v ústrety trendu byť čo najbližšie k spotrebiteľom. V ostatných rokoch sa viac sústreďujú na otváranie menších predajní, ktoré majú ľudia poruke. Zapĺňajú prázdny priestor napríklad po niekdajších populárnych večierkach, ktoré reťazce vytlačili svojou ekonomickou silou z trhu. Malometrážne predajne potravín vznikajú na sídliskách či priamo v centrách miest. Vyzerá to tak, že čoskoro by sa mohli vkradnúť aj na niektoré slovenské čerpacie stanice. Prepojenie čerpačky s predajňou potravín obchodného reťazca sa rozbieha v Česku, kde si tľapol Lukoil s obchodmi Žabka patriacimi britskému Tescu a Shell s Billou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?