Kríza, ktorou sa svetový biznis prehrýza už vyše pol dekády, je pre slovenské pivovarníctvo len slabým odvarom toho, čím prechádzalo od prelomu milénia. Medzi rokmi 2002 až 2009 domáca výroba piva v dôsledku znižovania spotreby spadla zo 4,9 na 3,2 milióna hektolitrov. Až neskôr sa stabilizovala.
Slovenskí výrobcovia si dlho odmietali priznať, že za poklesom spotreby nestoja len vládne zvyšovania spotrebných daní, ale naozaj klesá aj chuť ľudí na pivo. Štamgasti si síce v krčmách ďalej dávali pár pív denne, noví konzumenti spomedzi mladých ľudí však už nepribúdali takým tempom ako kedysi. Spôsobovala to aj konkurencia iných nápojov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?