Ľudí, ktorých meno sa stalo značkou, sú tisíce. Z rôznych brandží. Ale nie je ťažké uhádnuť, že Xavier Peugeot je doma v autách. Je z rodiny, ktorá vedie a spoluvlastní rovnomennú automobilku a alianciu PSA Peugeot Citroën. Tento muž však nie je len tvár z fotky vo výročnej správe. Naopak. Dalo by sa povedať, že stráži svoje meno. Je totiž v koncerne zodpovedný práve za autá Peugeot. Je produktovým riaditeľom skupiny pre túto značku.

Peugeot má už vyše dvesto rokov. Nesie jeho riadenie alebo štýl áut znaky toho, čo rodinná firma považovala za základné hodnoty?

Ak sa pozriete do minulosti, vidíte, že naše rozhodnutia a ani kroky našich predkov to priamo neovplyvnilo. Nebránilo nám to vytvoriť napríklad výrobnú alianciu s Citroënom ani rôzne formy spolupráce s inými automobilkami.

Ako ovplyvňuje spolupráca s inými firmami a značkami tvorbu nového produktu? Budete teraz spolupracovať s dizajnérmi, vývojármi a konštruktérmi General Motors na základe dohody o spolupráci v nákupe a výrobe?

Moja práca je najmä vo vytváraní jednoznačnej vízie značky Peugeot. Aké typy áut máme robiť. Na aké hlavné trendy musíme reagovať. Na projekt spolupráce, najmä v technickej a finančnej oblasti, máme veľké tímy ľudí, ktorí sa na platformy a využitie synergií špecializujú.

Je vaša práca o tom, aby ste technicky podobným autám, ktoré vyrobíte v rámci aliancií, vtisli typické znaky Peugeotu?

Týka sa toho veľká časť diskusií v rámci mojej práce. Musím vniesť rovnováhu medzi to, čo voláme DNA Peugeotu, a inovácie. V rámci vytvárania platforiem v rôznych triedach áut vyskakuje takých oblastí mnoho. No na konci musíme mať čo najlepšie a najzaujímavejšie auto vlastnej značky. A naši partneri tiež.

Je ťažké vyvíjať, vyrábať a promovať, skrátka tvoriť produkt vo finančne ťažkých časoch, keď sa Peugeotu nedarí najlepšie? Je to odlišné od bežných čias?

Je. Cítite omnoho väčšiu mieru zodpovednosti. Niežeby to inak nebolo dôležité, ale v takýchto ťažkých časoch obzvlášť stúpajú nároky na produkt a na to, ako fungujú inovácie. Ak v automobilovom priemysle urobíte produktové rozhodnutie, vidíte dôsledky tak o štyri roky. Ak sa pomýlite, ujde nejaký čas, kým na základe výsledkov prídete na to, čo sa stalo, a aké to má dôsledky. Preto sa ľudia viac než inokedy chcú uisťovať, že rozhodnutia, ktoré prijímajú, sú tie správne. Je veľmi dôležité mať pre zákazníkov v pravý čas pripravený ten správny produkt.

Ako je to teraz, keď predaje klesajú?

Mám na parížskom autosalóne [kde rozhovor vznikol] z našej značky dobrý pocit. Pretože také produkty máme. Celkovo Peugeot v Paríži predvádza produktovú ofenzívu. Chceme zvyšovať prítomnosť značky na trhu. To je len polovica našej stratégie. Jej druhú časť predstavuje nová tristojednotka [sedan, ktorým automobilka reaguje na vozy ako Renault Fluence či Škoda Rapid, teda dostupné, ale relatívne veľké rodinné autá]. Takže naskladali sme takúto novú ponuku do ťažkých čias, aby sme z nich vybŕdli.

Peugeot, čo stráži meno

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa