Podobu rýdzo českej automobilovej značky Škoda určuje od konca minulého roka aj Slovák Peter Olah. Skúsený dizajnér sa prepracoval viacerými pozíciami až na firemný vrchol, jeho rukopis nesie aj interiér prvej elektrickej škody Enyaq. Stoja pred ním doteraz najväčšie výzvy spojené nielen s plánovaným prechodom značky na elektromobilitu. „Predovšetkým verím elektromobilite v mestách, kde má lokálne nulové emisie,“ hovorí v rozhovore pre TREND.

Volkswagen
Neprehliadnite

Dizajnéri idú naplno, do áut chcú priniesť slobodu

Škoda avizuje vstup na trh malých elektromobilov. Musí sa tomu radikálne prispôsobiť aj dizajn interiérov?

Ak sa rozprávame o vozidle do mesta, je veľmi dôležité vedieť, čo také auto potrebuje a na čo sa bude používať. Dizajn interiéru by tomu mal vždy zodpovedať. Pri malých autách dbáme predovšetkým na priestor. Nie je nutné, aby bolo až také komfortné ako veľké SUV či limuzíny, keďže ho primárne používame na kratšie vzdialenosti. Pri návrhu takýchto automobilov hrá veľkú rolu to, že môžu byť určené na spoločné používanie či už medzi rodinou a partnermi, alebo dokonca cudzími ľuďmi.

V rozhovore sa dočítate
  • Ako sa navrhuje interiér vozidla
  • Aké novinky plánuje Škoda vo svojich modeloch
  • Prečo je elektromobilita pre dizajnérov dobrá
  • Čo obnášala kariéra dnes skúseného dizajnéra Petra Olaha
  • Ako sa budú vyvíjať technológie a dizajne vozidiel
  • Koľko musia automobilky investovať do dizajnu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa