Noviny New York Times zarobili v treťom štvrťroku viac peňazí na čitateľoch ako z reklamy. Spoločnosť New York Times podľa agentúry AP ukončila tretí kvartál stratou 35,6 milióna dolárov (23,7 mil. eur). Celkové tržby padli firme o 17 percent. Naopak rástli príjmy z predaja novín, keďže denníky Boston Globe aj New York Times zdraželi. Medziročne na predanom náklade zarobila spoločnosť o 6,7 percenta viac, uvádza MediaGuardian. Pokles tržieb z reklamy bol 27 percent. Riaditeľka Janet Robinson to označila za znak toho, že trh v tejto oblasti začína ukazovať „mierne zlepšenie“. V druhom štvrťroku padol príjem z reklamy o 30 percent. Podobný vývoj zaznamenali aj pri najväčšom vydavateľovi v krajine – Gannett. Ten informoval, že tempo poklesu inzertných tržieb sa každý kvartál pomaly mierni. NY Times aj vďaka zlepšeniu situácie ide ďalej šetriť. Do Vianoc chce prepustiť stovku z 1 250 reportérov. Škrtanie má byť v NY Times aj u ostatných iba na „dobu určitú“. (rp)