Asociácia českých reklamných agentúr a marketingovej komunikácie minulý štvrtok vyhlásila výsledky súťaže kreativity Metro Zlatá pecka 2009. Do súťaže sa môžu, na rozdiel od Zlatého klinca, hlásiť aj slovenské agentúry. Tie si odniesli sedem z dvadsiatich udelených cien. Najviac cien, celkovo štyri, získala česká agentúra Euro RSCG. TV spotom z kontroverznej kampane Nemyslíš – zaplatíš pre české ministerstvo dopravy zaujala odbornú porotu aj verejnosť v internetovom hlasovaní. Kampaň vyzývajúca k zodpovednému šoférovaniu dostala titul Metro Public Award. Zo slovenských agentúr MUW Saatchi & Saatchi získal cenu za spot Morská panna pre Kooperativu a za kampaň Odkazy pre T-Mobile. Istropolitana Ogilvy zabodovala reklamou Svetové slovenské pivo pre Zlatý Bažant. Wiktor Leo Burnett zaujal spotom Bazén pre J&T banku a kampaňou Ružoví kukláči pre Union poisťovňu. Cenu dostala aj agentúra Vaculik Advertising za Skrývajúce sa ženy pre Avon.
Svetové trhy reagujú na plánované sankcie, ropa prudko zdražuje
Pred inauguráciou Donalda Trumpa sa stupňujú očakávania, že Bidenova administratíva sprísni sankcie voči Rusku a Iránu