Asociácia českých reklamných agentúr a marketingovej komunikácie minulý štvrtok vyhlásila výsledky súťaže kreativity Metro Zlatá pecka 2009. Do súťaže sa môžu, na rozdiel od Zlatého klinca, hlásiť aj slovenské agentúry. Tie si odniesli sedem z dvadsiatich udelených cien. Najviac cien, celkovo štyri, získala česká agentúra Euro RSCG. TV spotom z kontroverznej kampane Nemyslíš – zaplatíš pre české ministerstvo dopravy zaujala odbornú porotu aj verejnosť v internetovom hlasovaní. Kampaň vyzývajúca k zodpovednému šoférovaniu dostala titul Metro Public Award. Zo slovenských agentúr MUW Saatchi & Saatchi získal cenu za spot Morská panna pre Kooperativu a za kampaň Odkazy pre T-Mobile. Istropolitana Ogilvy zabodovala reklamou Svetové slovenské pivo pre Zlatý Bažant. Wiktor Leo Burnett zaujal spotom Bazén pre J&T banku a kampaňou Ružoví kukláči pre Union poisťovňu. Cenu dostala aj agentúra Vaculik Advertising za Skrývajúce sa ženy pre Avon.