• Budovať firemnú kultúru.
  • Kontrolovať a vymáhať dodržiavanie noriem bez ohľadu na posty.
  • Vypracovať systém kontroly účtovníctva, skladovej evidencie, odberateľských aj dodávateľských kontraktov a ďalších dôležitých dokumentov.
  • Sledovať nezvyčajné procesy a transakcie vo firme.
  • Preverovať vzťahy v zázemí manažérov (najmä nákup a obchod) a obchodných partnerov.
  • Zaviesť systém nahlasovania podozrivého správania (whistle blowing) s prepojením na manažment, dozornú radu, respektíve majiteľov.
  • V prípade zistenia nezvyčajného konania pristupovať k výsledkom od začiatku ako k dôkazovému materiálu, čiže evidovať a zhromažďovať dôkazy.
  • V prípade zistenia a dokázania prečinu kontaktovať políciu a odovzdať podklady pre vyšetrovanie.
  • Ak sa dokáže trestný čin, treba zvoliť primeranú a funkčnú sankciu.
  • Komunikovať riešenie problému, aby bolo jasné, že na podvod sa príde a vinník bude potrestaný.