Pod globálnou strechou mena Hilton vo svete nájdete 530 hotelov plus tri tisícky ďalších ubytovacích zariadení desiatich hotelových značiek. Nový bratislavský hotel DoubleTree by Hilton, ktorý otvárali zároveň s prebudovaným zimným štadiónom, nepatrí do najluxusnejšej skupiny v sieti (Conrad Hotels, Waldorf Astoria), ale medzi vysokokvalitné hotely, pre ktoré má byť typický „vrúcny“ prístup k hosťom a špecifická „kultúra starostlivosti“ o nich. Na zdôraznenie tohto prístupu už vyše 30 rokov vítajú hostí typickým teplým čokoládovo-orechovým koláčikom. Prichádza k nim cez ruky personálu hotela, aby sa vraj tým teplom nainfikovali.
Aj my sme dostali koláčik. Predtým sme však museli prejsť sami cez dvere bez toho, aby si nás niekto všimol a ponúkol nám pomoc s batožinou, počkať si chvíľu na recepcii, kým si recepční vyriešia akýsi problém v počítači, potom sme v hotelovom preukaze s ambicióznym nápisom „Kde malé veci znamenajú všetko“ nenašli vyplnené svoje meno ani číslo na linku starostlivosti, kam máme zavolať, keby sme mali nejaké nesplnené želanie... Ale boli tam aj nádejné drobnosti. Prvý raz v histórii nášho hodnotenia hotelov sme si všimli, že ako hostí s rezerváciou nás už čaká vyplnený registračný formulár – stačí podpísať. Konečne prejav, že sa tu na návštevníkov pripravujú a hádam aj tešia. Zdanlivých drobností však zostáva nedoriešených ešte veľa.
Veľké veci tiež, ale tie sa diali ešte počas výstavby. Majitelia hotel implantovali na miesto, ktoré síce nie je prestížne lokalitou, ale garantuje permanentný prítok hostí vďaka okolitým športoviskám. Nainvestované tu je naozaj dostatočne – hotel má suverénne najväčšiu kongresovú sálu v hlavnom meste (600 miest pri divadelnom sedení) a k tomu ešte sedem ďalších sál a salónikov. Má veľmi slušne vybavené izby, wellness centrum s vynikajúcim plaveckým bazénom, dve reštaurácie (i keď tá krajšia sa zatiaľ využíva najmä na raňajky)... Reštaurácia Toscany bola však znova pre nás najmä úrovňou servisu sklamaním.
Vrúcny prístup, zvyšovanie kultúry starostlivosti o hostí potrebujú slovenské hotely ako soľ. Vyzerá to tak, že nainvestovať je už dnes jednoduchšie, ako nadchnúť personál, aby sa učil vnímať aj nevyslovené priania hostí.