Vcentre expozície Toyoty na parížskom autosalóne bude nový kompaktný hatchback Auris druhej generácie. Podľa prvých oficiálnych fotografií a zverejnených čiastkových informácií svojím zjavom má zaútočiť na mladšie ročníky potenciálnych zákazníkov. Dizajnéri dali zbohom usadlým opozeraným oblým líniám. Nový Auris charakterizuje nekompromisne krojená fazóna s výrazným klinovitým profilom pontónu, dlhou dozadu splývajúcou strechou a relatívne štíhlou plochou bočného presklenia. Predná partia vrátane masky chladiča už aplikuje známu schému aktuálnej korporátnej identity automobilov značky Toyota. O 3 cm dlhšia a o 5,5 cm znížená silueta nielenže umocňuje celkový dojem z celku, ale pričinila sa aj o zníženie súčiniteľa aerodynamického odporu na závideniahodných Cd 0,28. V architektúre kokpitu nastala zásadná zmena.
Svojho času avantgardné premostenie palubnej dosky a úpätia parkovačky, ktoré originálnym, ale nepraktickým spôsobom priblížilo hlavicu radiacej páky k volantu, odchádza nepochopené do histórie. Takže návrat ku klasike so stredovým panelom, ale v modernom vyhotovení. Pritom ostré línie exteriéru pokračujú aj na pracovisku vodiča. Vítanou novinkou je jednotný farebný osvit ciferníkov a displejov, ako aj avizovaný zásadný posun v kvalite použitých materiálov. Tiež priestorové pomery v oblasti zadných sedadiel zaznamenali pokrok. Cestujúci totiž získali 2 cm navyše v oblasti kolien. Pritom rázvor ostal nezmenený. Batožinovému priestoru pribudlo skôr symbolických 6 litrov kapacity. Zaokrúhľujú ju na rovných 360 litrov. Podstatne vzácnejšie je ubezpečenie výrobcu, že rovnako objemný kufor si zachováva aj hybridná verzia. Pre batérie sa totiž našlo miesto pod zadnými sedadlami. Úvahy predstaviteľov Toyoty, že hybridných Aurisov sa predá celá tretina, tak môžu mať racionálny základ. Zvyšok trhových preferencií majú pokryť dva zážihové deriváty – 1,33 l a 1,6 l a dva vznetové 1,4d a 2,0d.