Prvý plne hybridný sériovo vyrábaný pohon, ktorý spája vznetový motor a elektromotor, hosťuje v karosérii crossoveru Peugeot 3008. Originálna konfigurácia pozostáva z dvojlitrového turbodiesela (120 kW/163 k), ktorý je umiestnený vpredu a poháňa predné kolesá a vzadu situovaného synchrónneho elektromotora (27 kW/37 k). Ten prenáša krútiaci moment na zadnú nápravu. Asistujú Ni-MH batérie a šesťstupňová automatická prevodovka. Peugeot 3008 Hybrid4 V uviedli na európske trhy v závere minulého roka, v súčasnosti ho ponúkajú aj značkoví predajcovia na Slovensku. Podrobili sme ho redakčnému testu.

Vzadu sa odvezie trojica pasažierov, hoci lavica je vyformovaná do dvoch kresiel. Ten v strede sedí vyššie, menej stabilne a opiera sa o tvrdšie operadlo vystužené sklopnou opierkou. Za ňou sa skrýva lyžiarsky tunel. Rezerva na kolená je dobrých osem centimetrov, nad hlavou len štyri, ale stačia. Platí to pre priemerne vysokého cestujúceho (180 cm), ak si pred neho za volant sadne podobne fyzicky disponovaný vodič. V hlavových opierkach predných sedadiel sú zakomponované obrazovky zábavného systému. Už štandardná verzia Peugeota 3008 má pomerne kompaktný 432-litrový kufor, ale pod jeho podlahou aspoň plnohodnotnú rezervu. Hybrid4 ponúka na prevoz batožín základných 377 litrov. Pod podlahový kryt sa zmestí len zopár drobností. Zvyšok už okupujú batérie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa