Takto opísala česká režisérka Silvie Dymáková typických obchodných dílerov, ktorí používajú neférové praktiky počas predajných akcií. Dieru do sveta urobila dokumentom s názvom Šmejdi. Poukázala v ňom na manipuláciu a zákerné spôsoby, ktoré títo predajcovia uplatňujú najmä voči zraniteľnej skupine seniorov. Film mal veľký úspech, čerešničkou na torte bolo získanie národného ocenenia Český lev. Snímka prispela k tomu, že Česko aj Slovensko vytiahli do boja proti takzvaným šmejdom nové paragrafy.

Klamstvá ako obchodná taktika

Ako reagovať na situáciu, keď vás obchodný partner klame a podvádza? Niektorí biznismeni si na rokovania berú so sebou psychológov, aby protistranu pozorne sledovali. Na trhu sú aj detektory lži. Do akej miery sú však takéto nástroje účinné? Dá sa vôbec podľa mimiky tváre rozoznať klamanie? A ako sú účinné nové paragrafy proti jednej z najviditeľnejších skupín klamárov v biznise - takzvaných šmejdov? TREND hľadal v téme čísla odpovede na tieto otázky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa

Google news icon Nájdite nás na Google news a kliknite Sledovať