V súčasnosti majú ľudia tendenciu vyhýbať sa dieselovým agregátom a aj v prípade veľkých SUV siahajú po benzínových či hybridných alternatívach častejšie než v minulosti. Preto napríklad aj Seat Tarraco kúpite i s výborným agregátom 1,5 EcoTSI.
Zážihový štvorvalec ladený na 110 kW (150 k) som v tomto aute v spojení s prevodovkou DSG7 testoval pred dvoma rokmi. Motor pri tempe 130 km/h pracoval na 2 450 ot./min a na 100 kilometroch diaľničnej jazdy počas môjho testu spálil 8,6 l benzínu.
Omnoho úspornejší bol na okreskách, kde si vystačil s 5,8 l/100 km. Tam mohlo častejšie prísť k deaktivovaniu dvoch valcov, čo pozitívne vplývalo na spotrebu – v rámci testovacieho týždňa som sa priemerne pohyboval okolo 7,8 l/100 km.
Paradox doby
Tarraco som teraz testoval s agregátom 2,0 TDI ladeným na totožný výkon (110 kW/150 k), s rovnakou samočinnou prevodovkou DSG7 a tiež len s pohonom prednej nápravy. Zaujímalo ma, akú ponúkne efektivitu prevádzky. Seat nesklamal.
Veľké rodinné SUV dokázalo s rokmi vyladeným TDI na 800 kilometroch, tvorených vo veľkej miere diaľnicami a v menšej miere krátkymi cestami, vyčarovať priemernú spotrebu na úrovni 6,3 l/100 km. Pri cestovaní po okreskách sa spotreba pohybovala aj okolo hranice 5 l/100km.
Štvorvalcu 2,0 TDI treba uznať, že je extrémne úsporný, kultivovaný a pracuje v tichosti. Jazdí sa na ňom vynikajúco. Treba si však naliať čistého vína. Dnešný svet je prevrátený tak trochu naruby a platí to aj o trhu s pohonnými látkami.
O 3 380 eur drahšia motorizácia 2,0 TDI (v porovnaní s totožne vybaveným 1,5 TSI s DSG7) má síce nižšiu spotrebu, no toto pozitívum do veľkej miery neguje vyššia cena nafty v porovnaní s benzínom. Dnes platí, že si môžete dopriať prémiový benzín s extra aditívami a ešte stále budete tankovať lacnejšie, ako keby ste plnili nádrž naftou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?