Najmenšie Audi v päťdverovej verzii je pripravené do sériovej výroby. Z dlho očakávanej praktickejšej alternatívy k trojdverovej ingolstadtský marketing totiž práve strhol závoj. A hneď identifikuje aj jeho cieľovú skupinu – mladé mestské publikum. Naozaj nehrozí, že novinka zohrá len funkciu výstavného exponátu. Audi A1 Sportback sa bude predávať. Na Slovensku od marca budúceho roku. Mladší súrodenec modelu, ktorý nevyvolal dopyt, o akom sa jeho autorom asi snívalo, má byť tým esom, ktoré prebudí trhové preferencie. Pritom z trojdverovej verzie si osvojil nielen rázvor (2,47 m), ale aj dĺžku karosérie (3,95 m) a objem batožinového priestoru (270 l). Aj keď šírka a výška karosérie narástli o zanedbateľných 6 mm, autori nového autíčka sľubujú o 11 mm viac miesta pre cestujúcich na zadných sedadlách na šírku aj do výšky. Trochu prekvapuje, že aj Sportback ponúka štandardne len 4 miesta na sedenie. Túto informáciu však dopĺňa ďalšia, podľa ktorej zadná trojmiestna lavica bude k dispozícii na objednávku a bez príplatku. Navonok sa A1 Sportback od svojho súrodenca nelíši len párom dverí navyše. Identifikovať sa dá aj podľa kontrastného lakovania strechy, prípadne podľa jedného z dvanástich odtieňov základného lakovania Samoaorange, ktoré je vyhradené exkluzívne pre A1 Sportback. Zostava pohonných jednotiek kopíruje ponuku motorov základného derivátu. To znamená – 1,2 TFSI (63 kW/86 k), 1,4 TFSI (90 kW/122 k), 1,4 TFSI (136 kW/185 k) na strane benzínových motorov, kým turbodiesely reprezentujú: 1,6 TDI (66 kW/90 k), 1,6 TDI (77 kW/105 k) a neskôr aj 2,0 TDI (105 kW/140 k). Audi A1 Sportback vybavené špičkovým zážihovým štvorvalcom s mechanickým kompresorom a turbodúchadlom akceleruje na stovku za rovných 7 sekúnd a dosahuje maximálnych 227 km/h. Zato najúspornejšie sú obe vznetové tisícšesťstovky. Dosahujú zhodnú priemernú spotrebu 3,8 l/100 km v kombinovanom cykle.

A1110098
A1110098

A1110096
A1110096