Michal „Musho“ Šimkovič študoval jadrovú energetiku na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave. Ale miloval dizajnovanie a grafiku, takže mal už počas školy dosť „bokoviek“. Keď mu kamarát poslal link, kde sa majú hlásiť skvelí grafici do Silicon Valley, nemal čas, tak tam nevyplnil takmer nič okrem nejakých svojich prác. Ako zistil s odstupom času, práve preto si ho jeho dnešný partner Evan Reas – vtedy ešte študent Stanfordu – vybral. Dnes spolu rozbiehajú tretí start-up, na ktorý dostali od investorov 7,5 milióna dolárov. Pomáha im aj herec Ashton Kutcher.
Zaujať prázdnom
Najprv Musho – pod týmto menom je známy medzi grafickou aj start-upovskou komunitou – neveril vlastným očiam, keď mu niekto zo Silicon Valley odpísal na dotazník, ktorý (ne)vyplnil: „Po treťom e-maile som už mal kúpenú letenku,“ spomína na dohodu s E. Reasom, pre ktorého mal pracovať mesiac na flirtovacej platforme LikeALittle. Zadarmo. Iba za ubytovanie a stravu.
Ako neskôr zistil, E. Reas si ho vybral preto, lebo zo všetkých prihlásených dizajnérov v excelovskej tabuľke boli pri Mushovi riadky prázdne. Keď ho neskôr chcela kúpiť konkurencia, Evan ho preplatil a prehovoril zostať v projekte. „Takže dnes som najdrahší človek vo firme,“ smeje sa a dodáva, že veľa spoločností mnoho zahraničných programátorov iba zadarmo využije na pár mesiacov a pošle domov.
Projekt LikeALittle už „pochovali“– aj keď funguje, žije, aj nejakí inzerenti by sa našli – a objavili obrovskú šancu v SoLoMo, čo je skratka Sociálne-Lokálne-Mobilné pre aplikácie, ktoré sú nadstavbou sociálnych sietí: „Okrem toho, že vás upozornia, ak je nejaký váš známy vo vašom rádiuse, tak vám dajú aj šancu stretnúť sa s niekým, s kým máte niečo – napríklad školu, miesto bydliska či záujmy – podobné,“ vysvetľuje M. Šimkovič.
Marketingovo zasa takéto aplikácie dokážu „našiť“ odporúčania na produkt alebo službu nielen podľa sociálnych parametrov ako na Facebooku, ale aj podľa toho, kde sa používateľ nachádza. Tento priestor sa snaží dobyť viacero hráčov – chápu, že to bude ďalší obrovský trh a možno ďalší hit ako Facebook. Ten už jeden start-up – Glancee – s vyvinutou SoLoMo aplikáciou kúpil. „Aj my sme mali od nich ponuku, ale od investorov máme dosť peňazí na to, aby sme prerazili,“ hovorí Musho o projekte Circle.
Viac o start-upoch na Slovensku a skúsenostiach zo Silicon Valley si prečítajte v aktuálnom vydaní týždenníka TREND 25/2012.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?