Situácia môže mať najmä pre menších hráčov na trhu likvidačný charakter. Na aktuálny vývoj bolo pripravených ešte menej subjektov než v roku 2008, no špecifikom oproti finančnej kríze spred vyše dekády je, že prináša karanténne opatrenia, ktoré ešte viac znižujú spotrebu ľudí.

Tržby firiem klesajú, a tak sa logicky snažia dramaticky šetriť. Medzi prvými škrtajú výdavky na marketing. Hlavne z nich žijú mediálne domy či komerční vysielatelia. Na úsporný režim nabehli aj samotné médiá – niektoré prepúšťajú ľudí, viaceré plošne znížili platy zamestnancov, zredukovali periodicitu vydaní, iné žiadajú o podporu aj ľudí vo forme objednávky či predĺženia predplatného.

Namiesto rastu pokles

Na očakávanom výraznom prepade tržieb nič nemení ani to, že ľudia viac konzumujú mediálny obsah a stúpla tak sledovanosť televízií či návštevnosť webu. „Darmo ľudia viac pozerajú televíziu, keď si nekupujú viac produktov. A v takej situácii pre veľkú časť zadávateľov nemá zmysel investovať prostriedky do komunikácie,“ hovorí šéf mediálnej agentúry Starmedia Braňo Polák. Potvrdzuje aj znížený záujem inzerovať pre pokles tržieb. „U väčšiny zadávateľov majú klesajúcu tendenciu,“ dodáva.

Podľa pôvodnej predikcie mediálnej skupiny GroupM mali reklamné výdavky do médií na Slovensku byť v tomto roku

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa