JAPONSKO Japonský výrobca elektroniky Panasonic sa rozhodol staviť na bielu techniku. Zmena stratégie prichádza po tom, ako najmä pre cenovú vojnu v superkonkurenčnom segmente televízorov zažije pravdepodobne štvrtý rok za sebou stratu. Ako informuje americký denník Wall Street Journal, divízia bielej techniky – najmä práčky a kombinované chladničky – je pre Panasonic najziskovejšou. Prináša však iba šesť percent plánovaných tržieb celej skupiny. Panasonic je v tomto segmente trhovým lídrom najmä v Číne a Japonsku a to najmä kvôli dlhoročnému sledovaniu potrieb a preferencií zákazníkov v Ázii. Zrelé trhy v Európe a USA, ktoré Panasonic vývojovými aktivitami v bielej technike príliš nepokrýval, však obľubujú iné značky. Preto viceprezident divízie bielej techniky Ičiro Kikuči nevylúčil ani možné akvizície či aliancie s inými výrobcami na týchto trhoch. „V rozvinutých krajinách by bolo veľmi ťažké rýchlo pochopiť špecifiká takéhoto trhu, takže budeme hľadať možnosť pomoci u lokálnych hráčov.“