V Jaguari ste už 26 rokov. To je pomerne dlhá kariéra v jednej firme.

Doteraz som staval na tom, čo som sa v automobilke naučil. Netajím sa tým, že som vždy mal záujem viesť podobnú prevádzku či už v Spojenom kráľovstve, alebo inde. Počas celej kariéry, a najmä keď som bol na úrovni manažmentu, lákalo ma viesť podobne veľký biznis. Pri práci sa orientujem na ľudí a to ma motivuje. V tomto biznise totiž nie je možné, aby veci stáli iba na rozhodnutiach jedného človeka. Do vytvorenia správneho tímu som vložil značné úsilie a čas, aby sme dosahovali požadované výsledky v biznise a plány.

Pred Nitrou ste pôsobili v Spojenom kráľovstve aj v Číne, kde ste mali na starosti rozbeh podobného projektu ako na Slovensku.

Áno, môj presun do Číny prišiel v správny čas, vtedajšie okolnosti na trhu boli priaznivé. Mojou úlohou v Číne nebolo len vybudovanie závodu, ale najmä mravčia práca pri vytváraní vhodného kvalifikovaného tímu a nastavovaní procesov na novom a celkom odlišnom trhu. Bol som, takpovediac, riaditeľom startupu so všetkým, čo k rozbehu výrobného závodu patrí.

Je v niečom automobilka v Nitre špecifická v rámci JLR?

Určite áno. Keďže som jej súčasťou od začiatku výstavby, môžem povedať, že viac ako na technických veciach mnohé záležalo na vytvorení silného a schopného tímu. Aj preto bolo užitočné, že som bol pri tomto projekte od začiatku, a keď som ho od istého momentu prevzal, viedol som ho už ako rozbehnutý podnik.

V porovnaní s Čínou však zrejme išlo o inú skúsenosť.

Nebolo to náročnosťou, ako skôr odlišnosťou skúsenosti. V prípade zahraničnej pobočky máme príležitosť vyskúšať nové iniciatívy a možnosti, ktoré vieme následne aplikovať na britskom trhu. Najmä tak sa zabezpečí neustály pokrok značky.

JLR má za sebou presne rok fungovania. Naplnili sa očakávania spoločnosti?

Naším cieľom bolo od začiatku čím skôr spustiť výrobu. Discovery ako známy a zabehnutý model bol na to vhodnou voľbou. Preto sme v Nitre investovali nemalé prostriedky do technológií a IT systémov, pričom sme vedeli, že tu rozbehneme aj model Defender. Stále sa držíme prvotného plánu. A teda rozbehnúť výrobu Discovery na Slovensku, etablovať sa, dať dohromady tím, kvalifikovať a vyučiť ho, vychytať prípadné chyby, rozbehnúť výrobu Defendera a nabehnúť na plnú výrobu. A tam sa dnes postupne dostávame. Takže áno.

Bolo náročné nadýchnuť sa?

Klamal

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa