Spoločnosť Philip Morris prechádza radikálnou transformáciou. Namiesto klasických cigariet zákazníkom ponúka alternatívy s nižším rizikom. Zároveň vstupuje do úplne novej oblasti. Ohlásila akvizície hneď troch veľkých farmaceutických firiem. „Naše technológie dokážu formou inhalácie efektívne dopraviť do pľúc nielen nikotín, ale napríklad aj lieky,“ hovorí v rozhovore pre týždenník TREND nový generálny manažér Philip Morris Slovakia Petr Šedivec.
Výkonný riaditeľ Philip Morris International (PMI) Jacek Olczak v lete britskej vláde odporučil, aby do desiatich rokov zakázala predaj cigariet. Prečo najväčšia tabaková spoločnosť volá po takomto kroku?
Je to súčasť našej stratégie, ktorou je čo najskôr opustiť cigarety a nahradiť ich alternatívami s nižším rizikom. Cigarety už do moderného sveta jednoducho nepatria. Podobne ako napríklad spaľovacie motory, aj cigarety musia nahradiť inovácie bez dymu.
Sú tieto inovácie už dostupné?
Priemysel takýmito prostriedkami disponuje. Pri priaznivom regulačnom prostredí a prístupe fajčiarov ku korektným, vedecky podloženým informáciám budeme môcť na niektorých trhoch už o desať až pätnásť rokov úplne prestať predávať cigarety. Okrem Spojeného kráľovstva sa to môže týkať Japonska, Talianska, ale aj ďalších trhov.
Ako táto stratégia mení váš obchodný model?
Cigaretám sa dnes venujeme už len okrajovo. Väčšinu zdrojov investujeme do rozvoja novej generácie produktov, ktoré dnes celosvetovo tvoria takmer tretinu našich tržieb. Do roku 2025 chceme, aby tieto tvorili minimálne polovicu.
Ste dokonca ochotní vzdať sa aj legendárnej značky Marlboro?
Sme. Prvou voľbou pre spotrebiteľov má byť to, aby prestali fajčiť. Pokiaľ nie, druhou možnosťou je pomôcť im prejsť na lepšie alternatívy. Ak má byť nákladom tejto zmeny strata značky Marlboro, nemrkneme okom.
Aký je váš osobný vzťah k fajčeniu?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?