Kríza zatriasla trhom sprostredkovania poistenia viac než samotnými poisťovňami. Tie síce pocítili zosun zisku, ale nie výrazný. Sprostredkovateľov zasiahol prepad poistného, a to hlavne v životnom poistení.

Niekoľko mesiacov v roku 2009 sa životné poistenie, hlavný zdroj príjmov pre veľké predajné siete, takmer vôbec nepredávalo. Vzniknutý chaos znamenal odchod časti predajcov z trhu, tí ďalší sa začali rýchlo orientovať na menej výnosné, no predajné druhy poistenia. Zároveň si začali rozširovať portfólio produktov o iné finančné nástroje, aby sa lepšie vyrovnávali s prechodným výpadkom príjmov. Táto prax sa osvedčila v roku 2010, keď pripravenosť na nové druhy poistenia viedla k prudkému rastu v majetkovom poistení. Oživenie ťahali i firmy, ktoré prežili krízový prepad obratu, hlavným motorom však boli domácnosti.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa