Ľudia z datacentrového biznisu sa zhodujú, že kľúč k odomknutiu potenciálu ich služieb je v osvete. „Aby zákazníci vôbec vedeli, že niečo také existuje,“ mieni šéf CNC Michal Majerčík. Podľa neho nemožno očakávať, že sa to manažéri firiem dozvedia od svojich itečkárov, lebo tí sa boja, že prídu o prácu – aj keď to nemusí byť pravda. Podľa Miroslava Strečanského zo Swanu treba manažérom vysvetliť, že interné riešenie IT požiadaviek ich vyjde na rovnaké peniaze ako outsourcing, no v tom druhom prípade dostanú výrazne vyššiu hodnotu. Za dobrú propagáciu považuje projektový manažér firmy Datahouse Vladimír Dóša aj samotný boom dátových centier. Hovorí, že konkurencia mu práve preto neprekáža, ale ju naopak víta: „Zákazníci sa na dátové centrum pozerajú inak, ak je na Slovensku jediné, a inak, ak ich je viac.“ Manažéri firiem podľa neho outsourcingu viac dôverujú, ak vidia, že tento biznis model sa rozmáha.
Výkonný riaditeľ Dialu Dušan Mesár podčiarkuje, že v rámci osvety je potrebné zákazníkom komunikovať, ako sú dátové centrá chránené. „Že dokážeme zabezpečiť internetovú konektivitu, stálu teplotu a vlhkosť, to už vedia. Ale treba ich presvedčiť, že vieme riešiť i fyzickú bezpečnosť. Klientom treba pomôcť prekonať obavy, že by ich dáta mohli byť ukradnuté alebo zneužité,“ mieni.
Riešení fyzickej bezpečnosti sa v datadomoch používa celý rad. Od snímačov odtlačkov pri vstupe do objektu cez kamerové systémy a detektory pohybu až po samostatné uzamknuteľné klietky pre servery.