Obchody s novými autami sa zvýšili o necelých 15 percent – rovnako pri osobných autách aj pri úžitkových. Lízingové spoločnosti pritom prepísali historické rekordy, keď prefinancovali doteraz najviac zmlúv v spojenej kategórii osobných a úžitkových vozov. I napriek tomu, že lízingové firmy trpeli až tretinovým výpadkom klientely z radov spotrebiteľov. Tí sa totiž stretli so širšou konkurenciou v oblasti financovania, než na akú boli pri kúpe auta zvyknutí.

Ľudia na ústupe

O presun klientov z radov obyvateľstva do bánk sa postarala zmena legislatívy. Odkedy sú lízingové firmy poskytovateľmi spotrebiteľských úverov s licenciou Národnej banky Slovenska (NBS), musia klientov a ich príjmy odsledovať podrobnejšie už pred poskytovaním úveru. Keď sa v tomto roku prijmú ďalšie novinky okolo ohodnocovania bonity, bude prax lízingoviek a bánk už veľmi podobná. Avšak od prelicencovania na jeseň 2015 a naplno v minulom roku lízingové firmy pocítili, že už i len „papierovačky“ môžu mať na ich biznis veľký vplyv. Ak klienti mali doniesť z banky potvrdenie o svojom príjme, už sa často nevrátili. Lebo ich ponukou spotrebných úverov prevalcoval bankový pracovník. Presvedčiť ich mohol aj rýchlym porovnaním ročnej percentuálnej miery nákladov (RPMN). Hoci je to porovnanie neporovnateľného. Pretože lízing v sebe zahŕňa prinajmenšom aj zákonné poistenie motorových vozidiel a havarijnú poistku.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa