Avšak v minulom roku na rozdiel od toho predchádzajúceho nevychádzali rastové podnety len zo strany spotrebiteľov, ožil v prvom rade dopyt podnikateľov: poskočil o deväť percent. Prispeli k tomu, že osobné autá tvorili na produktovom koláči lízingových spoločností už takmer 52 percent. Spolu s úžitkovými vozidlami, ktoré na Slovensku netradične v minulom roku zaznamenali oživenie záujmu, dokonca až 57-percentný podiel.
Iný prístup
Keď lízingové spoločnosti riešia dopyt klientely z radov obyvateľstva, takmer výlučne ide o osobné autá. Vlani sa správanie nepodnikateľov v porovnaní s predchádzajúcim rokom o čosi zmenilo. Ľudia prejavili väčšiu záľubu v „lovení“ jazdených áut. Predvlani si ich pozornosť získavali skôr nové autá. Absolútny objem obchodov s jazdenými automobilmi bol medziročne o viac než pätinu vyšší, nových áut pribudlo „len“ o osem a pol percenta viacej. Bez ohľadu na to bol aj vlani objem zmlúv na nové vozidlá stále vyšší než objem jazdeniek. S ohľadom na nižšiu nadobúdaciu cenu jazdených áut oproti novým neprekvapí, že podpis lízingoviek pod zmluvami so spotrebiteľmi sa vo väčšej miere ocitol na zmluve o osobnom aute s nejakými najazdenými kilometrami.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?