Keby bol biznis s osobnými autami taký ako v treťom kvartáli minulého roka, potešilo by to predajcov áut aj lízingové spoločnosti. Keďže od októbra sa zaviedli nové registračné poplatky na nové autá, ich predaj sa v mesiacoch predtým vyšvihol a poskočili aj obchody lízingoviek. Lenže tak, ako predajcovia očakávali, nebolo sa z čoho tešiť. Klienti sústredili svoje nákupy do krátkeho času, aby ušetrili, no potom prišiel prepad. Od októbra je počet registrácií nových vozidiel každý mesiac medziročne nižší. Lízingové firmy sa zatiaľ tešia, že ich biznis sa natoľko neprepadol a klienti financovanie potrebujú. Bez ohľadu na to, ako sa predaju a ako sa financovaniu osobných áut bude dariť ďalej, vlaňajší objem lízingových zmlúv na železné kone na úrovni 833 miliónov eur bol taký dobrý, že sa objemom takmer vyrovnal predkrízovému roku 2008. I keď nových zmlúv bolo menej ako v tom čase. Význam osobných vozov ako hlavnej komodity lízingových spoločností sa tak ešte zvýšil. Na druhej strane sa ani z ďaleka tak priaznivo nevyvíjali ostatné lízingové komodity, a tak v súhrne biznis lízingoviek medziročne stagnoval. Vypadlo najmä financovanie fotovoltických projektov, ktoré nárazovo nafúkli biznis lízingoviek predvlani.

Bolo to inak

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa