Už približne polovica klientely tejto banky aktívne využíva niektorú z nonstop online služieb. Z tejto skupiny zhruba každý tretí klient komunikuje s bankou cez smartfón a táto podskupina sa za rok takmer zdvojnásobila. Ide o zákazníkov, ktorí online službu použijú aspoň raz za mesiac. Skúsenosti z iných bánk ukazujú ešte jeden pozitívny trend: „Mobilné bankovníctvo používajú klienti v priemere štyrikrát častejšie ako to internetové,“ hovorí Branislav Straka z ČSOB. To je aj štyrikrát viac šancí osloviť klienta s nejakou ponukou.
Online nad mobilom
Čo sa týka funkcionalít, existuje stále medzi klasickým online a mobilbankingom rozdiel. Druhý kanál ich ponúka o niečo menej. Napríklad už kvôli možnostiam čítať dlhé obchodné podmienky. Aj keď sa banky snažia o čo najväčšie zjednodušenie. Napríklad vybaviť si spotrebný úver cez mobil ide už len cez tri obrazovky, čo sa odráža aj na číslach takto zriadených pôžičiek. Niekoľko rokov starší pokus rovnakej banky o ponuku spotrebnej pôžičky cez web pritom neoslnil a išiel po niekoľkých mesiacoch do stratena. Hoci VÚB argumentuje, že nešlo celkom o porovnateľné produkty. Staršia www.vubpozicka.sk cielila najmä na neklientov banky, zatiaľ čo mobilbankingová novinka sa týka už existujúcich klientov. Získať predschválený úver pre klienta, ktorého banka podrobne pozná, je oveľa jednoduchšie a ľahšie zmanažovateľné. Ak by banka chcela cez mobil oslovovať aj neklientov, musela by pridať ďalšie obrazovky a navyše verifikovať, teda overovať klienta. To jeho záujem okamžite poznamená. Pretože aj pri mobilnej pôžičke sa k nej nedostane cez jeden, ale cez viacero klikov. No de facto len overuje bankou vyplnené políčka. Takto overenú žiadosť odošle, a ak to stihne ešte v určitej fáze dňa, môže mať peniaze na účte do hodiny.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?