Jedným z príkladov môže byť Opel Insignia druhej generácie. Z ponuky karosárskych verzií sedan načisto vypadol, a tak značku v strednej triede reprezentujú len kombi a liftbacky. Nepatrím k motoristom, ktorí sedan zavrhli. Oceňujem na ňom optimálnejšie riešenú pevnostnú štruktúru skeletu v porovnaní s liftbackom či fastbackom, uznávam tiež, že z rovnakého porovnania vychádza ako menej praktický.

Takže dnes mám na programe Opel Insignia Grand Sport (GS). O miesto na výslní a flotilové zákazky súťaží napríklad s Fordom Mondeo, Škodou Superb či Volkswagenom Passat. Som zvedavý hlavne na jeho jazdné vlastnosti a v ich rámci špeciálne na benzínový štvorvalec 1,6 Turbo, ktorý som vyskúšal už v menšej Astre. Bude Insignii stačiť? Patrím totiž ku generácii, ktorá si strednú triedu spájala minimálne s dvojlitrovou kubatúrou.


Kabát na mieru

Najprv krátke ohliadnutie. Počas testu Insignie Coutry Tourer exteriér tohto viac ako päť metrov dlhého kombi na mňa zapôsobil hodnotným dojmom a zároveň robustnosťou zaoceánskeho parníka. Zároveň som však usúdil, že štýlovosťou svojej fazóny len podlieza latku nastavenú minulou generáciou.

Podľa mňa GS z medzigeneračného porovnania vychádza lepšie. Jeho fazóna navodzuje dojem, že autor jeho základné obrysy nakreslil v maximálnej umeleckej pohode, plný inšpirácie bez toho, aby sa k svojmu náčrtku musel vracať a čokoľvek na ňom upravovať.

Insignia Grand Sport je proporcionálne vyvážená, úhľadná až pôvabná, akoby zdôrazňovala ženský princíp zakódovaný v jej typovom označení. Samozrejme, že je to len dojem. V skutočnosti aj Country Tourer aj Grand Sport nesú totožné prvky dizajnu, len nízkemu liftbacku ušitý kabát akosi lepšie sadne ako vysokému kombi.

Ako na hojdačke


Stvárnenie interiéru mi plne

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa