Je to aj tým, že Škoda má na Slovensku nehynúce renomé a neporovnateľne najrozšírenejšiu sieť servisov. Je to aj preto, že Volkswagen má na „svedomí“ základy postocialistického spriemyselňovania Slovenska so všetkými z toho plynúcimi súvislosťami. Ale nie je to len preto.“ Tak prečo? Odpoveď tkvie v celoeurópskom kontexte.
Od strednej triedy k SUV
Opel Insignia vstupuje na európske trhy v čase, keď modelom strednej triedy hlavného prúdu ruže nekvitnú. Záujem o ne sa celoplošne prepadáva. Podľa portálu carsalesbase.com ich predaj na európskych trhoch v prvom polroku tohto roka klesol o 16 percent. Nie je to náhodný výkyv, ale dlhodobý trend. Ich potenciálni zákazníci sa odlievajú do iných segmentov, predovšetkým však do triedy stredných SUV, ktoré v rovnakom období zaznamenali medziročný až o 33-percentný rast. Časť dopytu sa mohla vypariť aj v prospech prémiového segmentu strednej triedy (medziročne vzrástol o dve percentá), kde karty rozdávajú takí matadori, ako sú Mercedes-Benz C, Audi A4 a BMW 3.
Ford Mondeo Zdroj: Ford
V Top ten len dve výnimky
Keď sa spoločne pozrieme na tabuľku desiatky najpredávanejších modelov strednej triedy hlavného prúdu, vidíme, že medziročný rast dopytu zaznamenali len dva typové rady – na piatom mieste Renault Talisman (+ 43 %) a v poradí desiata Kia Optima (123 %). Talisman je veľkým osviežením francúzskej značky po tom, čo vystriedal Lagunu tretej generácie, ktorá bola – to treba priznať – prepadákom. Optima zas symbolizuje pretrvávajúcu úspešnú ofenzívu juhokórejského výrobcu v Európe. Pritom záujem o ňu zvýšilo rozšírenie ponuky o verziu S (kombi).
Najžiadanejšie modely strednej triedy v Európe | ||
1. – 6./2017 (ks) | ||
1. | Volkswagen Passat | 95 109 |
2. | Škoda Superb | 44 341 |
3. | Ford Mondeo | 30 877 |
4. | Opel/Vauxhall Insignia | 29 860 |
5. | Renault Talisman | 19 303 |
6. | Toyota Avensis | 14 516 |
7. | Peugeot 508 | 13 622 |
8. | Mazda 6 | 12 893 |
9. | Hyundai i40 | 8 390 |
10. | Kia Optima | 7 991 |
PRAMEŇ: carsalesbase.com |