Je to aj tým, že Škoda má na Slovensku nehynúce renomé a neporovnateľne najrozšírenejšiu sieť servisov. Je to aj preto, že Volkswagen má na „svedomí“ základy postocialistického spriemyselňovania Slovenska so všetkými z toho plynúcimi súvislosťami. Ale nie je to len preto.“ Tak prečo? Odpoveď tkvie v celoeurópskom kontexte.


Od strednej triedy k SUV


Opel Insignia vstupuje na európske trhy v čase, keď modelom strednej triedy hlavného prúdu ruže nekvitnú. Záujem o ne sa celoplošne prepadáva. Podľa portálu carsalesbase.com ich predaj na európskych trhoch v prvom polroku tohto roka klesol o 16 percent. Nie je to náhodný výkyv, ale dlhodobý trend. Ich potenciálni zákazníci sa odlievajú do iných segmentov, predovšetkým však do triedy stredných SUV, ktoré v rovnakom období zaznamenali medziročný až o 33-percentný rast. Časť dopytu sa mohla vypariť aj v prospech prémiového segmentu strednej triedy (medziročne vzrástol o dve percentá), kde karty rozdávajú takí matadori, ako sú Mercedes-Benz C, Audi A4 a BMW 3.


Opel Insignia Grand Sport a konkurencia


Ford Mondeo Zdroj: Ford

V Top ten len dve výnimky


Keď sa spoločne pozrieme na tabuľku desiatky najpredávanejších modelov strednej triedy hlavného prúdu, vidíme, že medziročný rast dopytu zaznamenali len dva typové rady – na piatom mieste Renault Talisman (+ 43 %) a v poradí desiata Kia Optima (123 %). Talisman je veľkým osviežením francúzskej značky po tom, čo vystriedal Lagunu tretej generácie, ktorá bola – to treba priznať – prepadákom. Optima zas symbolizuje pretrvávajúcu úspešnú ofenzívu juhokórejského výrobcu v Európe. Pritom záujem o ňu zvýšilo rozšírenie ponuky o verziu S (kombi).


Najžiadanejšie modely 
strednej triedy v Európe

1. – 6./2017 (ks)
1.Volkswagen Passat95 109
2.Škoda Superb44 341
3.Ford Mondeo30 877
4.Opel/Vauxhall Insignia29 860
5.Renault Talisman19 303
6.Toyota Avensis14 516
7.Peugeot 50813 622
8.Mazda 612 893
9.Hyundai i408 390
10.Kia Optima7 991
PRAMEŇ: carsalesbase.com