Mýlil som sa. SUV a crossovery dnes v preferenciách zákazníkov kraľujú a allroady zostali len menej početnou podskupinou trhových segmentov. Napriek tomu, či práve preto, tento typ auta mi stále konvenuje, a keď ho získam na skúšku, pociťujem dozvuky dávneho vzrušenia zo dňa, keď som prvé Audi A6 Allroad preháňal po rallycrossovom okruhu.
Privysoká latka
Opel Insignia Country Tourer druhej generácie patrí do rovnakej krvnej skupiny. Je to kombi strednej triedy s pohonom 4 x 4 a o 25 mm zvýšenou svetlou výškou. Aj preto opticky na ceste nesedí tak ako derivát Sport Tourer, ale to by mal byť prijateľný kompromis na oltár lepšej priechodnosti. Čierne plasty, ktoré lemujú spodné okraje karosérie, kustódi síce principiálne nemusia, ale je to navonok jediný znak väčšej odolnosti a na ten si zákazníci istého razenia obzvlášť potrpia.
Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTi 4 x 4 Zdroj: Opel
Majú aj svoj praktický význam. Ten, kto to s jazdou mimo asfaltiek myslí vážne, vie, že poškodený plastový dielec sa ľahšie a lacnejšie vymení ako trebárs načatý plechový blatník. Inak toto viac ako päť metrov dlhé kombi vyznieva hodnotne a robustne ako parník. Má však smolu, že prvá generácia posunula latku fazóny a štýlovosti tak vysoko, že tá súčasná ju, aspoň podľa mňa, len podlieza.
Stratený v preklade
Ten pocit až márnivej priestrannosti zažívam už pri usadnutí za volant. Čosi na spôsob Škody Superb. Stvárnenie interiéru včítane výplní dverí mi rozhodne viac konvenuje ako zovňajšok. Zaujímavý kontrast ponúka štíhla palubná doska v opozícii k vysokému a robustnému stredovému panelu. Len zakomponovaná centrálna obrazovka s nie práve najmodernejšou grafikou zobrazenia mi v čase plávajúcich displejov pripadá ako závan časov minulých.
Chválim Head-up displej, že nad bežný rámec zobrazuje napríklad stupnicu otáčkomeru aj informácie o zvolenej rozhlasovej stanici, len si ich musím v nastaveniach vybrať z ponuky. Aj čiastočne elektronický prístrojový štít mi sprostredkuje nadštandardné údaje – teplotu motorového oleja a napätie v akumulátore. Teraz však zo mňa hovorí vek a profesionálna deformácia, lebo tuším, že väčšina moderných motoristov aj tak o tieto informácie nestojí.
Opel Insignia Country Tourer 2,0 CDTi 4 x 4 Zdroj: Opel
To však nie je kritika. Tá nasleduje pri lustrovaní ponuky palubného počítača. Pod údajom „Průměrná úspora paliva“ sa v skutočnosti skrýva
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?