Bežný produktový cyklus jednej generácie vozidla sa v súčasnosti počíta na šesť rokov. Spravidla býva v polovici predelený zásadnou modernizáciou, ktorá sa nazýva facelift.
Toto omladenie má zaručiť dobehnutie najmodernejších technológií a druhý dych do záverečnej produktovej fázy modelu.
Autá po facelifte sa zväčša oplatí kupovať viac než novú generáciu. V danom okamihu zvyčajne bývajú menej bombastické, no nemajú „detské choroby“ a sú vylepšené do svojej najlepšej podoby. Nemusí to platiť vždy, no napríklad Opel Crossland je dokonalým príkladom skvelého faceliftu.
Sebavedomý výraz
Dizajn nemeckého crossovera s koreňmi vo francúzskom PSA sa po modernizácii zmenil výrazne k lepšiemu. Pôvodne rezervované a až príliš konzervatívne auto má zrazu sebavedomý výraz, ktorý potvrdzuje kreatívna jednoliata čelná maska.
Mercedes-Benz triedy S: Nová generácia ikony luxusu
Takéto riešenie v súčasnosti používa iba Opel. Nový dizajnový jazyk značky Crosslandu prospel, no treba férovo uznať, že zadné partie nezachránil – aj po facelifte pôsobia pri pohľade akosi disproporčne. To je však detail, celkovo je modernizovaný Crossland štýlový a v porovnaní s konkurenciou sa nemá za čo hanbiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?