V súvislosti móda – infotechnológie je zaujímavá dilema, ktorú majú luxusné značky oblečenia, šperkov a doplnkov.

Dlhé roky sa snažili vyhnúť predaju svojich výrobkov cez internet. Aj aby si udržali dobré vzťahy s obchodnými reťazcami a veľkopredajcami. Počas ekonomickej krízy a znižovania cien sa dostal aj tento segment trhu do problémov, ktoré naštartovali jeho motiváciu venovať sa online predaju. Vlani boli podľa Reuters celosvetové tržby luxusných produktov predaných cez internet 3,6 miliardy eur. Problémom bolo, že značky ako Bottega Veneta alebo Jimmy Choo si chceli udržať status exkluzivity, a to bolo možné len predávaním vo vybraných kamenných obchodoch.

Louis Vuitton alebo Gucci si výhody online predaja uvedomili už pred desiatimi rokmi. Teraz sa k nim pridávajú aj ostatné, konzervatívnejšie mená. Ale využívajú novú predajnú stratégiu. Rozlišujú medzi typmi produktov predávanými cez svoj web a tými, ktoré sú dostupné len v kamenných predajniach. Aby nestratili priamy kontakt so svojou klientelou, ako doplnok používajú tiež možnosť objednať si výrobok online, no vyzdvihnúť sa dá len v niektorej z ich pobočiek.