Oliver, ďakujeme

Toľko existuje na slovenskom trhu TREND. Ekonomický týždenník o podnikaní a pre podnikateľov. Periodikum, ktoré je a vždy bolo viac ako len médiom o ekonomike, biznise a podnikaní. Jeho skutočným poslaním je pomáhať. Slušným podnikateľom, slušným firmám a krajine, aby bola slušnou a rozvíjala sa. Identifikovať aktuálne trendy, nachádzať vzory, ako sa to má robiť, oceniť úspešných a dobré rozhodnutia, ktoré Slovensko posúvajú vpred. Popritom nezabúdať a ukázať aj na tých, ktorí spoločnosti a krajine škodia a unášajú ju smerom, ktorým sa uberať nesmie.

Na tejto misii pracuje a pracovalo v TRENDE množstvo skvelých novinárov a celých tých 27 rokov ju určoval a strážil jeden človek – Oliver Brunovský. Ako zakladateľ, konateľ a opakovane ako šéfredaktor TRENDU.

Teraz odchádza a zanecháva po sebe silný produkt a kvalitnú redakciu. Keď pred pár týdňami oznámil svoj odchod, hovoril o špecifickej kultúre, ktorá v TRENDE je: „Jej piliermi sú profesionálna česť, osobná integrita jeho tvorcov a hlboké presvedčenie o zmysle žurnalistickej práce. Vytvorilo ju spoločne množstvo skvelých novinárov TRENDU a doteraz dovedna sedem šéfredaktorov. Táto kultúra pretrvávala, aj keď sa ľudia v redakčnej zostave menili, pretože sami rástli a mnohí potrebovali ísť ďalej.“

S týmto tvrdením sa dá iba stopercentne súhlasiť a som presvedčený, že by to potvrdili nielen aktuálni členovia tímu, ale aj tí, ktorí už svoje pôsobenie v redakcii ukončili. Je pre mňa česť byť ôsmym šéfredaktorom a mať šancu rozvíjať túto kultúru ďalej. Uvedomujem si zodpovednosť, ktorá je spojená s určovaním smeru kľúčového ekonomického týždenníka a webu na slovenskom trhu, a cítim záväzok najmä voči čitateľom, aby v TRENDE nachádzali kvalitný obsah, ktorý ich obohatí, posunie a inšpiruje.

„Je pre mňa česť mať šancu rozvíjať kultúru TRENDU ďalej“

Mohlo by sa zdať, že sa odchodom Olivera končí jedna etapa TRENDU. Ja to tak necítim. Ideme ďalej a práve stavaním na pilieroch, ktoré vybudoval, sa zachová kontinuita. Zároveň sa ale nemôžeme iba spoliehať na tradície a hodnoty, aby sa z nich nestalo múzeum. Treba z nich vychádzať, no výsledkom musí byť moderný a dynamický produkt. Aby si TREND dokázal ubrániť svoje meno aj v budúcnosti a naozaj bol v tom, čo robí, naďalej trendsetterom.

A tebe, Oliver, úprimne ďakujeme. Za všetko, čo si pre TREND a kvalitnú žurnalistiku na Slovensku spravil.