Najväčším slovenským výrobcom lietadiel je prievidzský Aerospool, ktorý robí ľahký športový Dynamic. Tento rok ich predá 50. „Najviac, 85 to bolo v roku 2008,“ hovorí jeden z konateľov Ján Hrabovský. V budúcom roku ich majú vyrobiť okolo 60, a to najmä pre nové trhy, ako je Čína a USA. Dynamic skladajú zo slovenských dielcov aj v Brazílii a od tohto roka aj v Rusku. Podobne by to malo fungovať aj s čínskym partnerom. Pracujú na vývoji štvormiestneho, ktorý sa odlepí od zeme budúci rok. Okrem športových motorových lietadiel v Prievidzi robia aj na vetroňoch nemeckej značky Schempp-Hirth, ktoré sa finalizujú v Nemecku. V Prievidzi zamestnávajú sto ľudí. Dvadsiatku pracovníkov má v Nitre výrobca hornoplošníkov Eurofox Aeropro. Tento rok ich vyrobí okolo 25, smerujú do celého sveta, ale najmä do USA. Podobne ako v Aerospoole, aj v Nitre pracujú na novom type lietadla. Jeden z konateľov Ján Ivančík hovorí, že vzlietnuť by mal o dva roky, ale viac o projekte prezradiť nechce. Najmenším zavedeným slovenským výrobcom športových lietadiel je prešovský Tomark. Za tri roky, odkedy robí model Viper SD-4, ich predal 25. Najviac v roku 2009 – desať. Okrem Európy aj v Amerike. Ako hovorí ekonomicko-obchodný riaditeľ Daniel Tomko, teraz sa budú sústreďovať najmä na vstup na ďalšie trhy. Momentálne zamestnáva Tomark 32 ľudí, v roku 2008 to bolo 25.