Vytvoril metodiku, ako nájsť osobnú výnimočnosť pre jednotlivcov a tímy, sformulovať osobnú víziu a uskutočniť ju. Učí ju aplikovať po celom svete v súkromnom aj verejnom sektore. Koučuje aj na Slovensku.
Štyrikrát za sebou ste viedli obchodne najúspešnejší tím Microsoftu vo svete. Čomu pripisujete tento úspech?
Akýkoľvek úspech je z desiatich percent dôsledkom toho, čo robíte, a až z deväťdesiatich percent dôsledkom toho, čo je vo vašej hlave. Ak by som mal povedať jeden dôvod úspechu, tak je to sebapoznanie. Úspešný manažér musí rozumieť sám sebe, to je najdôležitejšie zo všetkého.
Ako sa v biznise vytvára úspešný tím?
Nechcel som ľudí prerábať, chcel som, aby boli ešte viac sami sebou. Robili sme to tak, že sme sa sústredili na silné stránky. Pätnásť rokov som pracoval s Gallupom, ktorý má test Strengthsfinder, teda vyhľadávač silných stránok. Vytvorili sme komplementárne tímy – vaše slabiny sú moje silné stránky a naopak, a ten tím bol zrazu štyrikrát za sebou najlepší na svete. A Microsoft bol najväčšia firma na svete.
V biznise ste si zvolili pragmatický prístup – vyťažiť to najlepšie zo seba, ale aj pre seba z okolia a zo systému. Po skončení školy ste nastúpili do vedecko-technickej rozviedky, ktorá bola súčasťou komunistickej Štátnej bezpečnosti. Bolo to tiež pragmatické rozhodnutie?
Ja som už niekoľkokrát hovoril, že nie som žiadny hrdina. Ponúkli mi špičkovú anglickú jazykovú prípravu a vysokú úroveň technológií. V tom čase som mal dvadsaťpäť rokov a veril som na tretiu cestu, že existuje niečo medzi socializmom a kapitalizmom, bol tu Michail Gorbačov a perestrojka a na to som stavil. Rozhodol som sa na základe informácií, ktoré som v tom čase mal, a jazyková príprava aj práca s informačnými technológiami mi v živote pomohli.
Neprekážalo ľuďom z Microsoftu, že ste boli v rozviedke?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?