Očistiť by sa mali aj súdne procesy, v ktorých spotrebiteľov zastupujú spotrebiteľské združenia. V praxi sa totiž do súdnych sporov so spotrebiteľmi zvykli v posledných dvoch rokoch prihlasovať, aj ak nemali žiadny prínos. Vláda teraz spolu s bankovou legislatívou jedným dychom upravuje aj zákon o ochrane spotrebiteľa. Po novom môže peňažné náhrady od dodávateľov žiadať spotrebiteľ ako doteraz, ale združenie musí mať plnú moc od spotrebiteľov, ktorých sa spor týka. Zákonodarca len stručne hovorí o obmedzení „vyplývajúcom z aplikačnej praxe“, realita je však ako vždy zaujímavejšía. Spotrebiteľské združenia začali na Slovensku výraznejšie využívať možnosť pridávať sa k spotrebiteľským sporom ako vedľajší účastník konania, aj keď klientovi nemajú ako pomôcť. Pomáhajú totiž hlavne sebe – uplatňujú si trovy konania, ktorého sa účastnia. Práve tejto praxi má podmienka splnomocnenia predísť – aby združenie nemohlo participovať a prípadne zarobiť v spore, keď oň klient nestojí.