V priemere ho hypotekárni dlžníci majú na krku dve dekády. No hoci je to záväzok dlhodobý, ľudia sa veľmi nezaoberajú tým, aký čas viazania úrokovej sadzby si zvoliť. Oslovuje ich tá, ktorú preferujú samy banky a na ktorých stavajú aktuálnu reklamnú kampaň. Lenže v čase, keď sú úrokové sadzby na dne alebo v jeho blízkosti, stojí za zváženie zafixovať si najlepšie ceny na dlho. I keď to nie je populárne a môže to byť aj trochu drahšie, než sú úroky z reklamy.
Vlani na jeseň sa toto posolstvo pokúsila medzi ľudí dostať VÚB banka. Poskytovanie úverov s dlhými fixáciami spoplatnila a aj to mohol byť dôvod, prečo Slováci na výzvu dlho viazaných sadzieb reflektovali málo. Bez ohľadu na to, že banka pri dlhých viazanostiach pýtala poplatok, ktorý výhodnú prezentovanú úrokovú sadzbu dopĺňal a už vôbec neodzrkadľujúc úspech kampane, TREND banke udelil za tento pokus špeciálne ocenenie. Presviedčať klientov na niečo, čo nedýcha výhodnosťou pri prvom pohľade, aj keď môže priniesť úsporu po mnohých rokoch, bolo v slovenských podmienkach odvážne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?