Doplnené 26. 8. 2015 o odpovede spoločnosti regionPRESS, ktoré prišli do redakcie po uzávierke tlačeného TRENDU 34/2015.

S hnutím Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) pritom firmu nespája len rovnaká adresa, obchodné transakcie, ale aj podobné princípy hospodárenia. Kto by však v ich účtovníctve hľadal dôkaz, prečo exfirmu poslanca I. Matoviča nedávno navštívila polícia, hľadal by márne. „V prípade kontroly, ktorej podrobnosti prebehli médiami, ide skôr o nepriznané príjmy. Na takýto typ prípadného daňového podvodu nie je možné prísť analýzou účtovnej závierky,“ uviedol Peter Pašek, riaditeľ konzultačnej spoločnosti Accace Slovakia. No aj tak je čítanie účtovníctiev firmy aj hnutia vcelku netradičné. Podobajú sa v mnohom.

Výsledky hnutia

Vlani odobril účtovnú uzávierku hnutia Obyčajní ľudia audítor bez dodatočných poznámok. V rokoch 2013 a 2012 mali k výročným správam hnutia audítori zakaždým poznámky, hlavne k operáciám s regionPRESSom. „Podľa môjho názoru uvedené účtovné informácie vo výročnej správe poskytujú vo všetkých významných súvislostiach pravdivý a verný obraz o účtovnej závierke,“ uviedol audítor Stanislav Čistý. Dodal však aj, „že iné údaje a informácie, ako účtovné informácie získané z účtovnej závierky a účtovných kníh, som neoveroval“.

Rok predtým audítor Jozef Rešetár vo svojej správe poukázal, že na základe svojho „preverenia“ zistil, že okrem deklarovaných tokov medzi hnutím a firmou hnutie nevykázalo výšku iného bezodplatného plnenia presahujúceho 62-tisíc eur. Išlo o rozdiel medzi bežnou cenou a dojednanou cenou, za akú reálne regionPRESS hnutiu poskytol inzertné služby. Audítor dodal, že dojednaná cena mohla byť „so zľavou do 1 – 99 %, podľa jednotlivých inzercií“. Audítorka Helena Hadbavná rok predtým tiež zdôraznila, že vlastným preverením zistila rozdiel presahujúci 161-tisíc eur z rovnakých transakcií.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa