Krach leteckej spoločnosti Malév zasiahol v rámci Slovenska najmä lietaniachtivých východniarov. Práve tí najčastejšie používali terminál Ferihegy pri Budapešti. Výhodou maďarskej leteckej spoločnosti boli podstatne nižšie ceny leteniek, ako aj dvaapolhodinová dostupnosť letiska od Košíc. Malév navyše patril do zaujímavého zoskupenia spolupracujúcich leteckých spoločností Oneworld, ktorý združuje zvučné letecké spoločnosti ako American Airlines, British Airways, Japan Airlines či Qantas.

„Pre ľudí z východu Slovenska bola Budapešť určite najpoužívanejšie letisko. Približne štyridsať percent leteniek sme predávali práve na lety z Budapešti. Pri nefiremnej klientele to bolo až osemdesiat percent. Pre ľudí v regióne je to citeľný výpadok,“ hovorí majiteľka košickej cestovnej agentúry Albatros Katarína Masri. Slovákom nahrával okrem blízkosti aj vývoj kurzu forintu voči euru. Letecké agentúry priznávajú, že z Budapešti boli tarify na jednotlivé diaľkové trate aj o 150 až 200 eur nižšie oproti konkurencii.

Nízkonákladové letecké spoločnosti, ktoré sa krachom Malévu posilnili v Budapešti, úplne nenahradia výpadok štandardného dopravcu. Napríklad pri zaoceánskych linkách. „Podobne je problém zabezpečiť nízkonákladovkami vypravenie veľkých skupín cestujúcich,“ vysvetľuje K. Masri. Utrpelo aj samotné letisko v Budapešti. Prišlo o pol druha milióna cestujúcich, ktorí Ferihegy používali ako stredoeurópsku prestupnú stanicu.

O pravidelné letecké prepojenie so svetom sa aktuálne Košičanom starajú len veľké letecké spoločnosti, za ktorými sa musia dopraviť do Prahy alebo do Viedne. České hlavné mesto však tiež začína byť menej lukratívne, keďže od novembra sa očakáva zrušenie leteckého spojenia medzi Prahou a New Yorkom. Prerieďovanie možností výberu tak môže spôsobiť, že na pasažierov z východného Slovenska takpovediac získa „monopol“ viedenské letisko.