Podľa vedeckých výskumov sa pachy a vône spomedzi všetkých zmyslových vnemov vedia v hlave zakoreniť najdlhšie. Až dve tretiny ľudí si aj po jednom roku dokážu spojiť vôňu s nejakou udalosťou.
Vôňa kokosu, palmy a pláž
Na tomto aspekte ľudskej psychiky stavia arómový marketing. Ed Burke z firmy ScentAir, ktorá sa arómovým marketingom zaoberá, vysvetľuje, že vône vyvolávajú emócie spájané s pohodlím či bezpečnosťou. V „navoňanom“ prostredí ľudia radi trávia viac času a ak ide o predajňu, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že v nej nakúpia.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?