O AeroMobile nebolo posledné dva roky takmer vôbec počuť.

Juraj Vaculík: Bolo to kvôli patentovým konaniam. Keby došlo k zverejneniu technológií, tak by sa konanie zastavilo a nemohli by sme zaregistrovať naše patenty. Stojí to veľa peňazí. Celkovo sme získali jedenásť patentov. Nepatentujeme si úplne všetko. Vyhodnocuje sa budúci obchodný potenciál patentu a zároveň ochrana produktu.

V akej fáze sa AeroMobil momentálne nachádza?

J. V.: Posledný model, ktorý poznala verejnosť, bol AeroMobil 3.0. Bol to experimentálny prototyp veľmi raného štádia, ktorý v základnej podobe ukázal, že je schopný lietať a ísť po zemi. V takej verzii je však nevyrobiteľný a necertifikovateľný. Bolo tam príliš veľa nedostatkov. Na druhej strane bolo úžasné, čo sme v podstate v garážových podmienkach dokázali.

Takže ste sa potrebovali rozhodnúť.

J. V.: Stáli sme pred základnou otázkou, ako sa pohnúť ďalej. Mohli sme existujúci prototyp po malých kúskoch zlepšovať, lenže to by zabralo desaťročia a medzičasom by nám trh utiekol. Máme obrovskú výhodu v tom, že sme začali dosť skoro. Ešte pre rokom boli lietajúce autá iba sci-fi. Dnes sa tejto vízii venujú aj veľkí hráči v priemysle. My sme sa po AeroMobile 3.0 rozhodli, že to budeme robiť inak. Išlo o kombináciu štandardných postupov, ale prispôsobených tak, aby boli rýchle, lacné a efektívne. Nemôžeme totiž na AeroMobil aplikovať všetky štandardné postupy, lebo by sme to kapitálovo neuniesli. Štandardný vývoj nového auta stojí automobilku od osemsto miliónov do 1,2 miliardy eur. My to robíme za zlomok tejto ceny.

Aký posun ste dosiahli pri novom modeli v porovnaní s jeho predchodcom?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa