Jednoznačná orientácia slovenských vývozcov na západnú Európu z posledných dvoch desaťročí bola chyba. Treba mať vyváženejší zákaznícky kôš. S väčším zastúpením klientov zo vzdialenejších, no rastúcich trhov, ako je Rusko, juhovýchodná Ázia či Afrika. Na nedávnom diskusnom podujatí TREND Business Breakfast s názvom Nové trhy zbraňou na krízu to uviedol prezident strojárskej skupiny Matador Group Štefan Rosina.

On aj ďalší účastník diskusie predseda predstavenstva Hriňovských strojární Roman Vaclavík sa zhodli, že slovenské podniky by mali byť vo vzdialenejšej cudzine aktívnejšie. „Urobte si o cieľovej krajine prehľad. Sadnite do lietadla, zoberte si laptop s prezentáciou a choďte to tam spoznať sami,“ radili obaja. „Nástupom krízy sme stratili 80 percent obratu v západnej Európe. Hlavne v Nemecku. Bol som slepý, keď som sa dakedy orientoval len na Západ,“ uviedol R. Vaclavík.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa