Medzi dvoma mlynskými kameňmi sa počas krízy ocitla najväčšia slovenská konzerváreň – novozámocký Novofruct SK. Ceny ovocia a zeleniny, ako všetkých agrárnych surovín, išli hore. Z druhej strany tlačili na všetky slovenské konzervárne obchodné reťazce: aby dodávali lacnejšie. Ak nie – vraj nie je problém doviezť tieto trvácne produkty zo zahraničia.

Novozámčania hľadali východisko. Kontrakty, o ktoré prišli na pultoch domácich obchodov, keď odmietli očakávania reťazcov, nahradili vývozom. Uchytili sa biovýživami pre švajčiarskych a nemeckých zákazníkov či špeciálnymi detskými výživami. Napríklad pre moslimských a židovských odberateľov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa