Medzi dvoma mlynskými kameňmi sa počas krízy ocitla najväčšia slovenská konzerváreň – novozámocký Novofruct SK. Ceny ovocia a zeleniny, ako všetkých agrárnych surovín, išli hore. Z druhej strany tlačili na všetky slovenské konzervárne obchodné reťazce: aby dodávali lacnejšie. Ak nie – vraj nie je problém doviezť tieto trvácne produkty zo zahraničia.
Novozámčania hľadali východisko. Kontrakty, o ktoré prišli na pultoch domácich obchodov, keď odmietli očakávania reťazcov, nahradili vývozom. Uchytili sa biovýživami pre švajčiarskych a nemeckých zákazníkov či špeciálnymi detskými výživami. Napríklad pre moslimských a židovských odberateľov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?