O broker pooloch niektorí hovoria ako o prietokových ohrievačoch na provízie. Vraj len hodia maklérov do vody a viac sa o nich nestarajú. CEO Fingo.sk Roland Dvořák podobné mýty vyvracia. Veľa agentov z tradičných MLM systémov putuje práve do Finga. Tu úspešne rozvíjajú biznis a dokonca zarobia viac.

V broker pooloch sa vraj zanedbáva vzdelávanie a sú len „prietokovým ohrievačom“ na provízie. Je to pravda?

Hovorí sa to, ale vo Fingu je opak pravda. Poskytujeme silnú produktovú podporu aj vzdelávanie. Na každý sektor máme „zdupľovaných“ produktových odborníkov, ktorí sú denne maklérom k dispozícii na telefóne a na maile. Pravidelne organizujú webináre s finančnými inštitúciami aj školenia obchodných zručností. Viackrát do roka máme aj veľké produktové konferencie, na ktorých sa s maklérmi stretávame osobne.

Vaša centrála, to nie je len pár ľudí, ako to bežne býva?

V rámci biznisu máme najsilnejšiu centrálu na trhu. Je to tím viac ako 70 odborníkov, ktorí agentom poskytujú podporu vo všetkých oblastiach. Od produktového tímu cez silný back office, personálne, marketingové, právne oddelenie až po IT vývoj. Agenti, ktorí k nám prichádzajú, sú milo prekvapení, ako to u nás funguje. 

Z čoho sú prekvapení?

Zistia, že vo Fingu naozaj nie je pravda, že broker pool sa o agentov nestará. Práve naopak. Odborníkom v centrále sa môžu kedykoľvek ozvať a poradiť sa. Ľudia z tradičných MLM sú preto prekvapení, lebo to nezažili. Okrem svojho nadriadeného nemali komu zavolať.

Čo ďalšie privádza agentov z tradičných MLM práve do Finga?

Využívajú u nás skúsenosti z doterajšej praxe, ale zároveň si môžu vytvoriť svoju firmu, ktorú im urobíme na kľúč. Navrhnú vlastnú štruktúru, pravidlá aj podmienky pre spolupracovníkov a budujú tak podnikanie podľa vlastnej vízie. Dôležité je aj to, že im garantujeme kmeň klientov aj ich štruktúru, a to všetko bez akýchkoľvek viazaností či sankcií. Navyše za tú istú prácu zrazu zarábajú viac. 

Ako je možné, že si dokážu zarobiť viac? 

Každé väčšie SFA dostáva od finančných inštitúcií plus-mínus rovnaké vstupné provízie. Rozdiel je však v politike ich podnikania. Fingo razí veľkoobchodnú stratégiu, čiže na fungovanie a rast nám stačí aj nižšia marža. Naopak, v MLM makléri živia niekoľkostupňovú štruktúru, z ktorej si každý stupeň odoberá časť provízie. MLM zároveň vynakladajú množstvo finančných   prostriedkov na firemné autá, dovolenky a podobne.

Takže vaši makléri nechodia na firemné dovolenky?

Naši partneri pre agentov organizujú motivačné súťaže o dovolenky či iné vecné ceny. A kto chce, môže sa zapojiť, ale nenútime ich takto do vyšších výkonov, ako je to v MLM. A aj vďaka vyšším províziám si makléri na dovolenku zarobia sami a hlavne cestujú, kam chcú, s kým chcú a kedy chcú.

Cielite teda skôr na ľudí, ktorí už z podobných firemných „zábaviek” vyrástli?

V dnešnej dobe si ľudia na-ozaj vážia každú voľnú chvíľu. Mladí možno firemné dovolenky berú ako super cestovateľský zážitok, no pre ľudí s rodinou to už nie je také lákavé, práve naopak. Radšej uprednostnia firmu, kde si voľný čas organizujú sami.

Je Fingo vhodné pre jednotlivcov alebo aj pre maklérske skupiny?

Fingo je vhodné pre jednotlivcov, menšie maklérske skupiny aj pre veľké obchodné siete. Profesionálne zastrešujeme PFA od jedného až do 350 ľudí. A tí sú u nás spokojní vďaka nášmu know-how, silnej centrále a starostlivosti. 

Ako maklérom uľahčujete prácu s klientom?

Náš vývojový tím spolu s produktovými odborníkmi neustále vylepšuje naše pomôcky. Máme produktové porovnávače a kalkulačky, kde klientom dokážu rýchlo porovnať parametre a odporučiť najvýhodnejšie ponuky. Práve testujeme zjednávač životného poistenia, ktorý na Slovensku nemá obdobu. Môžu sa naň tešiť aj makléri, ktorí sa na životné poistenie doposiaľ nezameriavali a chceli by začať. Samozrejmosťou je aj digitálne uzatváranie investičných a poistných zmlúv. 

Čo ešte považujete za svoju silnú stránku?

Náš ekosystém je založený na prepojení offline s online a našou prioritou je prinášať maklérom prácu a nové obchody. Aby si aj v ťažších časoch dokázali zarobiť a prečkať napríklad aj hypotekárny útlm. Jedným z hlavných nástrojov, ktorý sme priniesli ako prví na Slovensko, je -Trhovisko.

V čom je Trhovisko unikátne, ako funguje? 

Tisícky klientov mesačne sa cez online aktivity dostanú k našim kalkulačkám. Porovnávajú si ponuky, či už potrebujú bývať, poistiť auto, dom a podobne. Zanechajú kontakt a naše call centrum veľmi rýchlo preverí, či ide o reálne potenciálne obchody. Ak áno, cez modernú aplikáciu Trhovisko ich posunú maklérom. Toto všetko prebehne veľmi rýchlo, klienta oslovíme skôr, ako stihne ísť do banky či poisťovne.

Spomenuli ste call centrum. Používate externé či máte vlastné?

Vybudovali sme si kvalitné interné call centrum, ktoré má v súčasnosti štrnásť ľudí a pomáha aj nadnárodným spoločnostiam, ako je napríklad SSE a ďalší. Špecialistky kontaktného centra majú nielen školenia, ale aj pravidelné odborné vzdelávanie zastrešené NBS. Pomáhajú aj našim maklérom, plánujú im stretnutia s klientmi, servisujú výročia zmlúv, uzatvoria pre klientov napríklad aj zmluvy neživotného poistenia. Call centrum je skutočne významnou súčasťou nielen Trhoviska, ale celého nášho ekosystému.

Spustili ste aj realitnú platformu Fingo recloud. Prečo ste šli aj do tohto segmentu?

Hypotekárny trh je úzko prepojený s realitným a oba sú v súčasnosti v recesii. Realitní makléri vďaka recloudu dostávajú odmenu aj z obhliadok klientov, ktorí si nekúpia nehnuteľnosť. Lebo aj takto dodávajú nové obchodné príležitosti na hypotéky. A vďaka recloudu zároveň získajú služby, ktoré ich realitka v súčasnosti nezaplatí. Ide napríklad o home staging, home lifting, výkup nehnuteľností, poskytujeme im aj moderný informačný systém. Navyše naša sieť s viac ako 1 200 maklérmi aj v dnešnej dobe realitkám dodáva klientov, ktorí chcú kúpiť alebo predať nehnuteľnosť. Je to výhodné pre obe strany. Oni nám prinášajú hypotéky, my im reality.

Podobne ako realitky, aj malé SFA dnes zažívajú horšie časy. Prečo?

Spoločnosť, ktorá dnes negeneruje obrat aspoň desať miliónov eur, nemá dostatok voľných prostriedkov na investície do IT, marketingu a ďalšieho vývoja pre maklérov. Ak stagnuje, makléri sa nedokážu vyrovnať konkurencii. Preto sa veľakrát menším SFA oplatí zakryť väčším, ako je Fingo. Je to pre nich výhodné.

Oplatí sa im to aj po odrátaní marže?

Ak si zrátajú náklady na back office, právne služby, produktové porovnávače a kalkulačky, marketing, vývoj IT systémov, vyjde ich to drahšie, ako keď prenechajú časť marže Fingu. Navyše sa môžu viac sústrediť na obchod a na to, čo im zarába peniaze. Všetky starosti môžu nechať na nás a venovať sa len svojej práci a rodine.

Chcete aj vy spolupracovať s FinGO.sk? Viac sa dozviete na www.fingopremaklerov.sk.