Naposledy sme sa spolu rozprávali v roku 2010. V tom čase veľa hotelov bojovalo o prežitie. Ako sa odvtedy zmenil hotelový svet?
Posledných päť rokov to vidím celkom pozitívne, aj keď trh sa, samozrejme, zmenil, najmä príchodom Airbnb a internetových rezervačných portálov, ako je Booking, Expedia a ďalšie. Napríklad podiel Airbnb na ubytovaní v New Yorku vzrástol za niekoľko rokov z nula na 12 percent. Ale newyorské hotely si aj tak stále držia dobrú obsadenosť. Napríklad priemerná obsadenosť mojich hotelov je 90 percent.
V čom je teda problém?
Problém je v tom, že v mnohých mestách sa zvyšuje počet hotelov a priemerná cena izby sa znižuje. Veľa ľudí si objednáva ubytovania aj v privátnych bytoch a domoch, napríklad cez Airbnb. To nie je pre hotely férová konkurencia, lebo väčšina ubytovateľov neplatí dane z príjmu ako my a tiež ponúka ubytovanie oveľa lacnejšie ako hotely. To vyvoláva tlak na ceny a ovplyvňuje príjem na izbu. Dnes sa hotelový biznis a marketingové aktivity podobajú burze. Človek musí denne sledovať, čo robí konkurencia, a prispôsobovať tomu ceny.
Henry Kallan Zdroj: Maňo Štrauch
Čo môžu hotely robiť proti tejto konkurencii?
V New Yorku napríklad rôzne organizácie, ktoré zastrešujú hotely, lobujú za zmeny v legislatíve. Tie by mali upravovať prenajímanie izieb a bytov turistom, hoci to nie je jednoduché kontrolovať.
Druhým fenoménom dneška sú internetové rezervačné portály. Mnohí hotelieri ich považujú za nutné zlo. Aký na ne máte názor?
Hotely sú od nich dosť závislé. Existovať bez nich je veľmi ťažké. Nie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?