Nekradnúť hudbu bolo – s veľkou dávkou irónie – v uplynulých rokoch pre slovenského spotrebiteľa ťažké. V ére iPodov a armády MP3 prehrávačov už za pár eur, ako aj telefónov schopných bez problémov suplovať prenosné hudobné zariadenia, začali kompaktné disky a ich nemotorné prehrávače strácať zmysel. Nové technologické hračky sprevádzala aj internetizácia domácností a zrýchľovanie dátového prenosu, ktoré pre hudobný a filmový priemysel znamenali iba jedno: ľudia sa naučili zaobstarať si obsah aj oveľa jednoduchšie ako kúpou drahých fyzických nosičov. A kým internetové pirátstvo zostalo bez väčších postihov, východoeurópsky hudobný priemysel svojich spotrebiteľov ani nenaučil k lepšej ceste. Prvé veľké obchody s hudbou odštartovali s niekoľkoročným odstupom po západných trhoch iba pred dvomi týždňami. Najväčšia výzva pre ne a pre vydavateľstvá bude otestovať, či na hudbu za poplatok nie je na Slovensku prineskoro.
Dve cesty
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?